22 Kasım 2010 Pazartesi

Önemli bir şeye dair: Bozuk para

Bazı şeyler gereğinden fazla önemlidir.

Bozuk paralar mesela....adı bile negatif ama gel gör ki bazen ondan daha fazla kimse yanında olamaz insanın.

Ben mesela, sabah evden çıkmadan özenle 1 lira 60 kuruş (bak buna da sinir oluyorum mesela 1 milyon 600 bin demek istiyorum hala...e ööle diyim bundan sonra) hazırlayıp cebime koyarım...(Kaytan bıyıklı bi minibüsçüye tam para verince de mutlu olurum....Tam para güzel bişeydir. Temizdir. Üstü yoktur. Dolayısıyla "o para üstü mü senin? sen kaç lira vermiştin?" diye minibüsteki diyaloğa aç insanları sevindirmek zorunda kalmaz insan...) hoop ..kuş misali istediğim yerdeyim bozukluklarımla.
Sonra bozuk para vefalıdır, cüzdanında çoğaldığı zaman sinir eder insanı bir ağırlık çöker senin de üstüne cüzdanın gibi. Ağırlığı ve kalabalıklığından hazetmezsin ama o orda sessizce zor anın için beklemektedir sanki...
Canın simit istese işten eve gidene kadar açlıktan ölmemek için, cebinde bankadan yeni çektiğin 50 milyonun (birinin baraj yaptırırsın 50 milyonla diyeceğini duyar gibiyim) ile ancak simitçinin ahını alırsın...Utanırsın, yerin dibine geçersin. Kendini sorgulayıp herşeye yeni manalar yükleyecek ruh haline yaklaşmışken umutsuzluğunla, cüzdanını çantana sokarken bir şıngırdamayla yüreğin hoplamaz mı açık konuş...soorasında bi de çay olaydı:) aman diyim..
Bozuk para iyidir, bozuk para güzeldir. Kıymeti bilinmelidir. Üstelik sadece 1 milyona değil, 250 bine 50 bine  bile verilen bu önem hissettirilmeli, gururları okşanmalıdır.

Bakıyorum cüzdanıma...

3 milyon 600 binim var...ben o zaman....baraj yaptırayım...

1 yorum:

  1. kesinlikle bozuk para iyidir güzeldir ve ben de inatla 1 milyon 600 bin demek istiyenler ve diyenlerdenim :)

    YanıtlaSil